افتتاح کارگاه تخصصی عملیات حرارتی ابزار و قالب در شرکت دانش بنیان فنرسازی زر

طی مراسمی با حضور مدیرعامل گروه فنرسازی زر و جمعی از مدیران ارشد، کارگاه تخصصی عملیات حرارتی ابزار و قالب در شرکت فنرسازی زر افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت فنرسازی زر، آقای دکتر حیدری مدیرعامل گروه فنرسازی زر در حاشیه این مراسم گفت: در راستای اهداف استراتژیک شرکت فنرسازی زر و با هدف ارتقاء سطح مهارت کارکنان، پروژه احداث و راه اندازی کارگاه تخصصی عملیات حرارتی ابزار و قالب در شرکت فنرسازی زر به بهره‌ برداری رسید.

دکتر حیدری ارتقاء سطح مهارت و بهره برداری از توانمندی کارکنان را از اهداف گروه فنرسازی زر برشمرد و استفاده از تجربه و سطح دانش کارکنان متخصص را به عنوان پشتوانه‌ای مناسب و ارزشمند برای این مجموعه دانست و خاطرنشان کرد: در فرآیندهای تولید فنر تخت از قالب‌هایی از جنس فولادهای گرم کار و سردکار استفاده می گردد که جهت عملیات حرارتی آنها پیش از این، از خدمات کارگاه‌های تخصصی عملیات حرارتی خارج از شرکت استفاده می گردید.

دکتر حیدری با اشاره به شعار سال با عنوان مهار تورم و رشد تولید افزود؛ با رهنمودهای مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا مبنی بر تولید محصولات اقتصادی و با شناسایی نقاط قابل بهبود در خطوط تولید و همچنین اتکاء بر توانمندی‌های داخلی، راه‌اندازی این پروژه توسط متخصصان شرکت دانش بنیان فنرسازی زر در واحد کارگاه ساخت صورت پذیرفته است و کلیه فعالیت های مرتبط بدون استفاده از خدمات برون سپاری و با تکیه بر پتانسیل و توانمندی های پرسنل طراحی و ساخته شده است که علاوه بر داخلی سازی نمودن و کاهش هزینه های برونسپاری گام موثری در گسترش دامنه دانش پرسنل نیز برداشته شده است .

مدیرعامل گروه فنرسازی زر ضمن تقدیر از زحمات دست اندر کاران این پروژه تصریح کرد؛  این افتخار آفرینی و خودکفایی موجب صرفه جویی مالی معادل 7،000،000،000 ریال در سال گردیده و کاهش زمان انتظار عملیات حرارتی و همچنین کاهش ریسک توقف خط تولید را به همراه داشته است و امیدواریم توانسته باشیم با افتتاح این پروژه گامی مؤثر در جهت پیشبرد اهداف گروه خودرو سازی سایپا و شکوفایی و بهره ور سازی تولید برداریم.

گفتنی است افتتاح این پروژه 100 درصد هزینه های برون سپاری عملیات حرارتی ابزار و قالب را کاهش داده است و حائز اهمیت است که این کارگاه آمادگی خدمت رسانی به سایر شرکتهای گروه سایپا را در حد ظرفیت مازاد خود دارد.